آب‌های سخت، شانس ابتلا به اگزما را بالا می‌برند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 34
نویسنده : saeed.bp

علت‌های ابتلا به اگزما بسیار پیچیده هستند و شدیدا به ویژگی‌های هر فرد بستگی دارند، اما دانشمندان فکر می‌کنند که اگزما به‌علت واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به یک محرک به‌وجود می‌آید. با این‌حال، گروهی از محققان دانشگاه شفیلد و کالج سلطنتی لندن به این نتیجه رسیده‌اند که آب سخت (hard water) می‌تواند لایه محافظتی پوست را از بین ببرد و درنتیجه خطر ابتلا به اگزما را افزایش بدهد. گزارشی از مطالعه آنان در Journal of Investigative Dermatology منتشر شده است.

این محققان می‌گویند که آب سخت به لایه محافظتی پوست آسیب می‌رساند و حساسیت پوست نسبت به محرک‌های موجود در محصولات مورد استفاده روزانه مانند صابون‌ها و شوینده‌ها را افزایش می‌دهد.

آب سخت حاوی مقادیر زیادی از منیزیم و کلسیم است که با عناصر موجود در شوینده‌ها ترکیب می‌شوند و آن‌ها را به عناصر حل‌نشدنی یا غیرمحلول تبدیل می‌کنند. وقتی که این عناصر حالت غیرمحلول به خود می‌گیرند، روی پوست رسوب می‌کنند و از بین نمی‌روند. آب سخت (یا آب بسیار قلیایی)، میزان pH پوست را هم معمولا به‌سمت حالت اسیدی بالا می‌برد و حالت قلیایی لایه‌های محافظتی پوست را از بین می‌برد. همین روند، آسیب‌پذیری پوست را در مقابل عناصر بیماری‌زا بیشتر می‌کند.

دکتر سایمون دانبی (از اعضای دانشگاه شفیلد و مسئول مطالعه) می‌گوید: «شستن دست با آب سخت، از طریق آسیب رساندن به لایه محافظتی پوست، شانس ابتلا به اگزما را افزایش می‌دهد. افراد مبتلا به اگزما هم ذاتا نسبت به آب سخت حساس‌تر از انسان‌های دیگر هستند». به‌گفته او، این افزایش حساسیت با نوعی نقص ژنتیکی در لایه محافظتی همراه پوست مرتبط است که با جهش در ژن فیلاگرین اتفاق می‌افتد. فیلاگرین، نوعی پروتئین ساختاری مهم برای شکل‌گیری لایه محافظتی پوست در مقابل محیط بیرونی است. دکتر دانبی می‌گوید که «تقریبا نیمی از افراد مبتلا به اگزما، حامل ژن فیلاگرین هستند».

آب‌های سخت، شانس ابتلا به اگزما را بالا می‌برند





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com