راهنمای پدیکور و مانیکور بی‌خطر/ پدیکور با حوضچه‌های ماهی ممنوع!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 2 مهر 1396
بازدید : 44
نویسنده : saeed.bp

از رنگ‌های متضاد استفاده نکنید

فکر کنید بعد از کلی کلنجار بالاخره رنگ لاک ناخن دلخواه‌تان را انتخاب کرده‌اید. فکر می‌کنید رنگش بی‌نهایت مناسب با انگشتان دست و پای‌تان هست؟ استفاده از یک رنگ یک‌جور و یا یکسان چه برای انگشتان دست وچه برای انگشتان پا باعث می‌شود لاکی که استفاده کرده‌اید مرتب و منظم و کاملا حرفه‌ای زده شده به نظر برسد. واضح است که می‌توانید از دو رنگ لاک مختلف استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید که رنگ‌ها با هم متناسب و هماهنگ باشند. مطمئنا استفاده از رنگ قرمز برای انگشتان دست و رنگ آبی برای انگشتان پا غیر متعارف به‌نظر می‌رسد.

پوست پاهای‌تان را با دقت نرم و لطیف کنید

پینه‌ها و میخچه‌های پا در واقع همان پوست‌های سخت شده پا هستند که گاه می‌توانند باعث ترک‌های دردناک پوست هم بشوند. اگر در یک سالن زیبایی، پدیکور انجام می‌دهید به هیچ عنوان به ناخن‌کار اجازه ندهید از تیغ برای از بین بردن پوست‌های مرده پا استفاده کند. تیغ شانس ابتلا به انواع عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. اما اگر خودتان در منزل پدیکور می‌کنید، اول پاهای‌تان را برای ۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید. بعد به‌وسیله یک سوهان مخصوص پا، سنگ‌پا و یا یک اسکراب (لایه‌بردار) پوست‌های مرده پا را از بین ببرید. سعی کنید زیاد پابرهنه نباشید، پای بدون کفش یا جوراب باعث خشکی زیاد پوست می‌شود.

بهداشت پوست‌های اطراف ناخن

پوست‌های شاخی شده اطراف ناخن پا می‌توانند موجب تجمع انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها شوند. پس همیشه سعی کنید به خوبی اطراف ناخن‌ها را تمیز نگه دارید. اگر برای پدیکور به یک سالن زیبایی مراجعه می‌کنید به ناخن‌کار خود بگویید در حین پدیکور به هیچ عنوان پوست‌های حساس اطراف ناخن‌ها را بر خلاف جهت رویش آن‌ها جدا نکند. با این کار شانس ابتلا به عفونت‌های مختلف را کاهش می‌دهید. حتی قبل از جلسه پدیکور خودتان هم این‌ پوست‌های شاخی شده اطراف ناخن را جدا نکنید. می‌توانید برای نرمی پوست از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. نکته مهم اینکه اگر احساس می‌کنید پوست‌تان قرمز است و یا سوزش دارد حتما به پزشک مراجعه کنید.

قبل از پدیکور شیو نکنید

حتی اگر احساس خجالت می‌کنید، به هیچ وجه قبل از جلسه پدیکور شیو نکنید حتی اگر پای پر مویی دارید. احتمال اینکه باکتری‌ها از روزنه‌ها و یا خراش‌های احتمالی ناشی از شیو کردن وارد بدن‌تان شود بسیار زیاد است. بعضی از باکتری‌ها در شیرآلات آب آشامیدنی زندگی می‌کنند و می‌توانند به وسیله آب و یک لگن آلوده به بدن شما منتقل شوند. این دسته از باکتری‌ها می‌توانند باعث جوش و التهاب و سایر عفونت‌های جدی شوند. پس صبر کنید و بعد از انجام پدیکور پاهای‌ خود را شیو کنید.

 پدیکور ماهی

بعضی سالن‌های زیبایی از ماهی‌های مخصوصی جهت انجام پدیکور استفاده می‌کنند. این ماهی‌های کوچک با ذره ذره خوردن پوست‌های مرده پا همان کار اسکراب یا لایه برداری پوست را انجام می‌دهند. در بعضی از کشورها استفاده از این ماهی‌ها برای انجام پدیکور ممنوع اعلام شده است. واضح است که کارکنان یک سالن نمی‌توانند با هربار استفاده مراجعین، این حوضچه‌های ماهی را خالی و تمیز و ضدعفونی کنند و مسلما ماهی‌ها هم که غیر قابل تمیز کردن هستند. پس می‌توانند ناقل انواع بیماری‌های عفونی و قارچ‌ها باشند.

انجام پدیکور در طول بارداری

در طول بارداری بدن دچار ورم و حتی مفاصل هم متورم می‌شوند و در این حالت انجام پدیکور به نظر سخت می‌آید. خبر خوب اینکه انجام پدیکور در زمان بارداری بی‌خطر است. ناخن‌ها مواد شیمیایی درون لاک ناخن را جذب نمی‌کنند و اگر بوی تند این‌گونه مواد برای‌تان ناراحت کننده است می‌توانید حین انجام پدیکور کنار یک پنجره  و یا در باز بنشینید.

راهنمای پدیکور و مانیکور بی‌خطر/ پدیکور با حوضچه‌های ماهی ممنوع!





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com