پشت میز کارتان غذا نخورید تا احساس خوشبختی کنید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 2 مهر 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که حدود ۴۰ درصد از کارمندان اداری، معمولا ناهار خوردن پشت میز کار را همزمان با انجام دادن کارهای دیگر ترجیح می‌دهند. شاید ناهار خوردن و پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی دریافتی یا نوشتن متن ایمیل، این احساس را به شما بدهد که درحال صرفه‌جویی در زمان هستید. با این‌حال، دکتر کریستی فرگوسن (روان‌شناس متخصص غذا) تاکید می‌کند که همه کارمندان باید از غذا خوردن پشت میز کار پرهیز کنند. در ادامه با دلایل مهم این کار آشنا می‌شویم.

شانس پُرخوری را بیشتر می‌کنید

وقتی که ذهن‌تان معطوف به کار است، ولی همزمان ناهار می‌خورید، هم به سطح انرژی بدن و هم به وضعیت دور کمرتان آسیب می‌رسانید. مطالعات نشان داده‌اند که غذا خوردن همراه با حواس‌پرتی می‌تواند به پُرخوری منجر شود و حتی کاری کند که کارمندان همه غذای خودشان را بدون هیچ احساس خاصی تمام کنند و همچنان گرسنه بمانند. طبق یکی از همین مطالعات، غذا خوردن همراه با تماشای تلویزیون، میزان استفاده از پیتزا را ۳۶ درصد و میزان استفاده از ماکارونی و پنیر را ۷۱ درصد افزایش می‌دهد. البته، نوع حواس‌پرتی اصلا اهمیتی ندارد.

زمان استراحت مغز را مختل می‌کنید

وقت ناهار، فرصت فوق‌العاده‌ای برای استراحت مغز است و می‌تواند ذهن شما را شاداب کند. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که وقت ناهار خودشان را هم با بالا و پایین رفتن در صفحات موبایل پُر کنند، اما نمی‌دانند که چنین کاری می‌تواند استرس مضاعف به آنان وارد کند و حتی ذهن‌شان را تحت فشار غیرعادی قرار بدهد.

تنوع غذایی را کم می‌کنید

افرادی که ناهارهای فوری در محل کار را ترجیح می‌دهند و پشت میز کار غذا می‌خورند، معمولا یکی از همین رستوران‌ها یا فست‌فودهای نزدیک به محل کار را انتخاب می‌کنند و بعضا حتی هر روز یک غذای ثابت را سفارش می‌دهند. این کارمندان اساسا نمی‌خواهند به گزینه‌های مختلف غذایی فکر کنند یا وقت ندارند که ناهار هر روز را در روز قبل آماده کنند. راحت‌ترین تصمیم در این موقعیت، همان سفارش غذای هر روز از رستوران همیشگی است، اما چنین تصمیمی نه‌تنها می‌تواند کسل‌کننده باشد، بلکه تنوع لازم را در رژیم غذایی شما از بین می‌برد.

زمان بیشتری روی صندلی می‌نشینید

امروزه، یک کارمند اداری نوعی معمولا ۱۵ ساعت از وقت شبانه‌روزی خودش را در حالت نشسته می‌گذراند. درواقع، اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که بخش زیادی از روز آنان صرف کارهایی می‌شود که همگی در حالت نشسته هستند: رانندگی کردن، کار پشت میز، خوردن ناهار پشت میز، خوردن شام پشت میز، تماشای تلویزیون درحالت نشسته روی مبل و… . بنابراین، کارمندانی که ناهار خودشان را در آشپزخانه محل کار، سالن ناهارخوری یا در صورت امکان بیرون از محل کار می‌خورند، مقداری از این مدت‌زمان نشستن را کاهش می‌دهند و چند قدم بیشتر در طول هر روز راه می‌روند. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که نشستن بیش از حد در درازمدت واقعا برای سلامتی و تندرستی ما مضر است. افرادی که مدت‌زمان زیادی را در حالت نشسته می‌گذرانند، اساسا انرژی کمتری مصرف می‌کنند و کالری‌های کمتری می‌سوزانند. این درحالی است که کارگران کشاوری به‌عنوان مثال، روزانه حدود یک هزار کالری بیشتر از کارمندان اداری، انرژی مصرف می‌کنند.

روابط اجتماعی را کاهش می‌دهید

ناهار خوردن به‌تنهایی در اتاق کار می‌تواند زمان لازم برای حفظ روابط اجتماعی را کمتر کند. این روند در درازمدت بر احساس خوش‌بختی و میزان بهره‌وری شما تاثیر منفی می‌گذارد. ناهار خوردن با دوستان به‌طور منظم، یکی از بهترین راه‌ها برای دور ماندن از این چرخه مخرب، کاهش استرس و بازیابی انرژی لازم است. دور ماندن از فعالیت‌های کاری در وقت ناهار، احساس شادی و شادابی بیشتری به شما می‌دهد و تمرکز لازم برای شروع کار پس از ناهار را بیشتر می‌کند.

 
 




:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com