راهنمای خرید مدادهای چوبی/ به شکل و اندازه مداد، توجه کنید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1396
بازدید : 48
نویسنده : saeed.bp

شاید فکر کنید که استفاده از مدادهای چوبی دیگر قدیمی شده است، اما این مدادها واقعا مزیت‌های خودشان را دارند و برای بسیاری از فعالیت‌ها مناسب هستند. بعضی از افراد نیز مدادهای چوبی را به‌خاطر بوی چوب، بدنه خاص آن و خاطرات گذشته دوست دارند. به هر حال، از دانش‌آموزان گرفته تا طراحان و نویسندگان، همگی می‌توانند از مدادهای چوبی استفاده کنند. در ادامه با ویژگی‌های مدادهای چوبی استاندارد و مرغوب آشنا می‌شویم.

درجه‌بندی سرب

استفاده از کلمه «سرب» برای مدادهای چوبی تا حدودی نادرست است، چون هسته مدادها درواقع از گرفیت و رُس ترکیب شده‌اند. با این‌حال،‌ انواع سرب‌ها در تولید مدادها مورد استفاده قرار می‌گیرند که تفاوت‌شان براساس سفتی و نرمی سرب تعیین می‌شود. هرچه سرب سفت‌تر باشد، خط سبک‌تر و نازک‌تری روی کاغذ به‌وجود می‌آورد. جالب است بدانید که در قاره‌های مختلف از سیستم‌های درجه‌بندی متفاوتی برای تولید مدادهای چوبی استفاده می‌شود. برای مثال، ‌در اروپا از حرف H برای توصیف سفتی و از حرف B برای توصیف سیاهی مدادها استفاده می‌شود. هرچه درجه H مداد چوبی بالاتر باشد، سرب آن هم سفت‌تر است. هرچه درجه B مداد چوبی بیشتر باشد، سیاهی و تیرگی مداد هم غلیظ‌تر می‌شود. درجه‌های HB و F در میانه این طیف‌ها قرار می‌گیرند.

کیفیت سرب

همه سرب‌ها با همدیگر یکسان نیستند. بعضی از سرب‌ها موقع نوشتن به کاغذ می‌چسبند، درحالی که بعضی از سرب‌ها مثل کَره روی کاغذ سُر می‌خورند. مقاومت سرب درمقابل لکه‌لکه شدن نیز ویژگی دیگری است که باید در نظر بگیریم. ویژگی بعدی، قابلیت پاک شدن است که اهمیت خودش را دارد، چون بعضی از فعالیت‌های نگارشی با شانس بالایی از خطا همراه هستند و به پاک کردن نیاز دارند. تمامی این ویژگی‌ها درباره کیفیت سرب کاملا به اولویت‌های شخصی هر فرد و نوع کاربرد مورد نظر بستگی دارند.

شکل و اندازه

مدادها دارای اندازه‌ها و شکل‌های متفاوتی هستند، ازجمله شش‌ضلعی،‌ مثلثی و گرد. بعضی از افراد همواره به مدادهای مثلثی تمایل دارند، چون هم ذاتا جذاب‌تر هستند و هم ارگونومیک محسوب می‌شوند. با این‌حال، بعضی از افراد هم همیشه مدادهای شش‌ضلعی را ترجیح می‌دهند. در این مورد نیز مساله اصلی به اولویت‌های شخصی و راحتی هر فرد بستگی دارد.

مدادهای چوبی مناسب برای نوشتن

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی معمولا باید از مدادهای HB برای تکالیف مدرسه یا حل مسائل ریاضیاتی استفاده کنند. با این‌حال، بسیاری از نویسندگان، مهندسان و دانش‌جویان نیز همواره از همین مدادهای چوبی برای نوشتن کمک می‌گیرند. نویسندگان معمولا از مدادهای چوبی دارای سرب سفت استفاده می‌کنند، چون کنترل‌پذیری زیادی دارند و به‌راحتی پاک می‌شوند.

مدادهای چوبی مناسب برای طراحی

هنرمندان و طراحان به طیف وسیعی از مدادهای چوبی نیاز دارند و یک مداد چوبی قطعا نمی‌تواند نیازهای آنان را برطرف کند. درواقع، جامدادی آنان باید دارای مدادهایی با انواع درجات سرب و انواع درجات تیرگی باشد. بعضی از طراحی‌ها به مدادهای سفت‌تر و تیره‌تر نیاز دارند، درحالی که بعضی از فعالیت‌های هنری نیز نیازمند مدادهای نازک و حساس هستند.

راهنمای خرید مدادهای چوبی/ به شکل و اندازه مداد، توجه کنید!





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com